lauantai 11. tammikuuta 2014

Ensimmäinen temppeli oikeuteensa * The first temple on it's right place

Olen ihmetellyt sitä seikkaa, että miten Saatana tiesi ja tunsi Jumalan pelastussuunnitelman etukäteen niin tarkkaan, että osasi ryhtyä rakennuttamaan omilla kannattajillaan temppeleitä eri puolille maailmaa jo paljon ennen israelilaisten Ilmestysmajaa ja Salomon temppeliä. Mutta sain aivan uutta ja mahtavaa tietoa asiasta lukiessani Daniel Brecherin kirjan "Juutalaisin silmin."

I have been wondering how Satan knew God's mission of salvation so thoroughly beforehand that he was able to agitate his followers to build temples around the world a long time before the Israelites had their Tabernacle or the Temple of Solomon. But now I have got new and great information when I red Daniel Brecher's books "Juutalaisin silmin."

http://www.juutalaisinsilmin.fi/kirjallisuus.html

Daniel Brecher kirjoittaa:
"Raamatun varhaisissa vaiheissa Israelissa oli hyvin korkea vuoristoalue, jota ei enää ole näkyvissä yhtenäisenä huippuna. Tämä vuori näkyi kaukaa naapurimaistakin ja sitä sanottiin 'Jumalan vuoreksi'. Vuori oli täynnä kasvillisuutta ja sen sisältä pulppusivat puhtaiden vesien lähteet. Raamatun ulkopuolisissa lähteissä (Pseudopigrafeissa kuten Eenokin kirjallisuudessa ja Aadamin ja Eevan Kirjassa jne.) Paratiisia kutsutaan vuoreksi, jonka huippu on muurattu ja jonka keskellä on taivaallinen Temppeli papistoineen. Ennen vedenpaisumusta tätä aluetta pidettiin Jumalan tai Taivasten valtakuntana ja näihin korkeuksiin Aadam oli otettu puutarhuriksi."

Daniel Brecher writes:
"In the early stages of the Bible there was a very high mountain region in Israel, which is no more seen as a single peak. This mountain could be seen from neighboring countries in a distance and it was called 'God's mountain'. The mountain was covered by vegetation and it had the fountains of clean waters inside. In the extra-biblical sources the Paradise is called a mountain, which had a brick-built top and in the middle of it there was a Temple with it's priesthood. Before the Flood this area was called God's Kingdom or the Heavenly State and Adam was set to be a gardener in this height.

Toinen lainaus Brecheriltä:
"Abrahamin aikana tämä Saalemin kaupungin vuori oli yhtenäinen alue. Jumalan papisto, Melkisedekin johdolla, asui Saalemissa ja tuki Abrahamin lapsia. Mutta kun Jaakobin lapset päättivät muuttaa Egyptiin, Melkisedekin papisto, uskollisena liittolaiselleen, jätti Saalemin kaupungin ja muutti mukana Egyptin rajalle, jolloin jebusilaiset valloittivat itselleen Saalemin alueen. Melkisedekin papisto asettui määräaikaiseen Temppeliin, joka oli rakennettu Siinain vuoren huipulle. Aikanaan Mooses kutsuttiin sinne ja siellä hänelle näytettiin alkuperäinen, taivaallinen Temppeli, jonka kopioksi tuli maallinen Ilmestysmaja ja myöhemmin Jerusalemin Temppeli."

Another quotation from Brecher:
"In the times of Abraham the mountain of Salem's city was a single area.  God's priesthood under the leadership of Melchizedek lived in Salem and supported Abraham's children. But when Jacob's children decided to move to Egypt, the priesthood of Melchizedek being loyal to it's associates left Salem and followed them until the frontier of Egypt and then  the Jebusites conquered the region of Salem for themselves. The clergy of Melchizedek settled in a temporary temple on the mount of Sinai. Later Moses was called to that temple and he was shown the original heavenly Temple; and the earthly Tabernacle and the Temple of Jerusalem were copies of that temple."

Ja vielä kolmas lainaus Brecheriltä:
"Osa Jumalan papistoa kuitenkin kapinoi Jumalaa vastaan ja jätti Paratiisin. Nämä alkuperäisen kutsunsa ja paikkansa hyljänneet papit levittäytyivät ympäri maata ja etsivät itselleen muita vuoristoja, joihin perustaa uusia temppeleitä ja palvontapaikkoja. Raamattu kertoo, että Nooan aikana koko maailma oli täynnä pahuutta. Jokaisella vuoren huipulla oli jonkun kapinoivan papin rakentama pyhäkkö. Siksi vedenpaisumuksen päämäärä oli 'peittää kaikki korkeat vuoret kaiken taivaan alla' (1. Moos. 7: 17 - 20). Jumalan alkuperäinen vuori oli korkeampi kuin nämä vuoret ja säilyi kuivana. Midrash Rabba täydentää nämä tiedot kertomalla, ettei Israelin maa joutunut vedenpaisumuksen alle, ja kyyhkysen Nooalle tuoma ölypuun oksa oli peräisin Öljymäeltä."

And still one quotation from Brecher:
"Part of God's priesthood rebelled against God and left the Paradise. Those priests who had rejected their original invite and task were spreading out around the earth and seeking another mountains for themselves in order to found there new temples and cult-places. It's told in the Bible that in the time of Noah the whole world was full of wickedness. On the top of every mountain there was a temple built by some rebelling priest. Therefore the aim of the Flood was 'to cover every high mountain under the sky' (Gen. 7: 17 - 20). God's original mountain was higher than all these mountains and stayed dry. Midrash Rabba confirms these facts when it's telling that the land of Israel was not drowned under the Flood and that the olive leaf, which a dove brought to Noah, was from the Mount of Olives."

Siis:
- maailman ensimmäinen temppeli oli Siionin vuorella
- ensimmäisen temppelin rakennuttaja oli Jumala itse
- Siionin vuoristoalue on kärsinyt maanjäristyksissä ja saanut monia muodonmuutoksia aikojen saatossa, mm. kuningas Ussian (790 - 739) aikainen maanjäristys jakoi vuoren kahtia, kun Kidronin laakso syntyi
- patriarkoista polveutuneet miehet toimivat pappeina ensimmäisessä temppelissä
- tuon ensimmäisen temppelin tunnetuin pappi on nimeltään Melkisedek
- ensimmäisen temppelin papistoa kutsutaan nimellä Melkisedekin järjestys
- ensimmäinen papisto odotti Israelin kansan paluuta Egyptistä yli 400 vuotta asuen Siinain vuorella, jonne oli rakennettu toinen Jumalan temppeli
- Moosekselle näytetty Ilmestysmajaa koskeva malli oli ensimmäisen temppelin eli Siionin vuorella olleen temppelin malli
- pakanatemppelit olivat vain Jumalan alkuperäisen temppelin matkimista

Therefore:
- the first temple of the world was on the mount of Zion
- God himself was the builder/leader of the first temple
- the mountain region of Zion has been changing during centuries because of earthquakes, for example in the time of the king Uzziah (790 - 739) the mountain of Zion was divided when the Kidron Valley appeared
- descendants of the patriarchs served as priests in the first temple
- the most famous priest of the first temple is Melchizedek
- the priesthood of the first temple is called the order of Melchizedek
- the first priesthood was waiting for the return of the Israelites from Egypt for 400 years living on the mount of Sinai in the second God's temple
- the pattern of the Tabernacle which was shown to Moses was a pattern of the first temple on the mount of Zion
- pacan temples are only copies of God's original temple

Loppupäätelmä:
- Taivaassa ei siis ole mitään temppeliä/rakennusta, jonka mukaan Mooses rakensi Ilmestysmajan erämaassa! Onhan koko temppeli- ja pappisjärjestelmä vain symbolinen kuva siitä pelsastussuunnitelmasta ja sen toteuttamisesta, jonka taivaassa asuva Jumala toteutti maailmaan lähettämänsä Pojan kautta!
Purkakaamme siis kaikki opinkappaleemme, jotka on rakennettu sen olettamuksen varaan, että taivaassa olisi kirjaimellinen temppelirakennus ja ottakaamme oppia tiedosta, joka juutalaisissa lähteissä on tarjolla meillekin!
- Raamatussa ei puhuta Edenin aikaisesta temppelistä, mutta yksi todiste siitä löytyy: Melkisedek!
- Melkisedekin pappeus on järjestys, jolla "ei ole isää, ei äitiä, ei sukua, ei päivien alkua eikä elämän loppua" (Hepr. 7: 3), sillä sen perustaja, toteuttaja ja ylläpitäjä on itse Jumala, ja se kuvaa Jeesusta ikuisena Ylimmäisenä Pappinamme! 
- MELKI-ZEDEQ = MINUN KUNINKAANI ON VANHURSKAS/VANHURSKAUS. 
Vain Jeesus täyttää tuon pyhän nimen!
- Melkisedekin henkilöllisyydestä on monenlaisia tulkintoja; Talmudissa hänet yhdistetään Seemiin.  Seem kyllä eli Abrahamin aikana, mutta niin eli myös isä-Nooakin. Toisaalta Melkisedek luetellaan yhtenä niistä miehistä, jotka olivat syntyneet ympärileikattuina. Sitä pidettiin Jumalan valinnan merkkinä. Olkoon Melkisedek henkilökohtaisesti kuka hyvänsä Abrahamin aikaisesta maailmasta, hän edustaa sitä ikuista pappeutta, jonka todellinen Ylipappi on synnin ja kuoleman voittanut Jeshua ha-Mashiah, Messias Jeesus.
- Johannes Kastajan estely Jeesuksen tullessa Jordanille hänen kastettavakseen perustui siihen, että Johannes tiesi edustavansa alempaa pappeutta eli Aaronin pappeutta kun taas Jeesus edusti Melkisedekin pappeutta.

Summary:
- In heaven there is not any temple/building as a pattern for the Tabernacle of Moses! The whole system of the temple and the priesthood is just a symbolic pattern for the mission of salvation, which the heavenly God fulfilled through the Son whom he sent to the world!
Therefore let's demolish all our doctrines which have been built on the imagination of a concrete temple-building in heaven and let's learn of the Jewish knowledge!
- In the Bible there is almost nothing knowledge about the first temple on the mount of Zion but one proof: Melchizedek!
- The priesthood of Melchizedek is the order which is "without father, without mother, without descendant, having neither beginning of days, nor end of life" (Hebr. 7: 3), for it's founder and the author and the admin is God himself, and this order is symbolizing Jesus as our Eternal High Priest!
- MELKI-ZEDEK = MY KING IS RIGHTEOUS/RIGHTEOUSNESS. 
Only Jesus is able to fulfill this holy name!
- There are many readings about the personality of Melchizedek: In Talmud he has been connected with Shem. It's true that Shem lived in the time of Abraham, but so did also the father Noah. On the other hand Melchizedek has been listed to those men who were born circumcised. It was a sign of God's elect. Who so ever Melchizedek was in the time of Abraham, however he is representing the eternal priesthood, and it's actual High Priest is the Winner of sin and death, Jeshua ha-Masiah, the Messiah Jesus.
- John the Baptist did deter Jesus on Jordan and  the reason was that he knew that Jesus was representing the higher priesthood, the order of Melchizedek, when John himself was a representative of the Aron's priesthood.


Profeetta Daniel kirjoitti "temppelin oikeuteen asettamisesta" (Dan. 8: 14), ja Jesaja kirjoitti seuraavasti:"Aikojen lopussa on Herran temppelin vuori seisova vahvana, ylimmäisenä vuorista, kukkuloista korkeimpana, ja kaikki pakanakansat virtaavat sinne" (Jes. 2: 2).

Prophet Daniel wrote about "the cleaning of the sanctuary" (Dan. 8: 14) and Isaiah wrote like this:"And it shall come to pass in the last days, that the mountain of the Lord's house shall be established in the top of the mountains, and shall be exalted above the hills; and all nations shall flow unto it" (Isa. 2: 2).

Meidän ei tarvitse lähteä muuttamaan Siionin vuorelle Jerusalemiin, mutta opeissamme on paljon korjaamisen ja muuttamisen varaa!

We don't need to move to Jerusalem on the mount of Zion but in our doctrines we have much to change and correct! 

Eeden oli aikoinaan sillä korkealla vuoristoalueella, joka tunnetaan tänäänkin Siionin vuorena. Sieltä lähtivät Eedenin neljä jokea; Piison, Giihon, Hiddekel ja Eufrat. Muistona niistä on Jerusalemin alueella vieläkin Giihonin lähde.

Eden was established on the high mountain called Zion even today. The four streams of Eden;  Pison, Gihon, Hiddekel and Euphrat have their sources there. To commemorate this fact in Jerusalem there is still the Fountain of Gihon.

http://www.netikka.net/mpeltonen/edenrivers.htm

Tuonne entiseen "Jumalan Puutarhaan" syntyi aikanaan maailman Vapahtaja, Jeesus, ja eli ja toimi siellä kansansa ja koko maailman parhaaksi ja voitti siellä Perkeleen ja Kuoleman vallan. Myös taivaallinen Uusi Jerusalem (Sak. 14: 4) tulee kerran laskeutumaan tuolle samalle alueelle. Silloin Jumalan Temppeli on seisova vahvana siellä, minne se alunperin rakennettiinkin.

Jesus, The Redeemer of the world was once born in that "God's Garden", he lived and act there for the best of his people and the whole world, he defeated the power of Devil and Death. Even the heavenly New Jerusalem shall once stand on the same region (Zech. 14: 4). Then God's Temple shall stand strong there where it has been original built.


***************************

Benjamin Turkia puhuu mm. Giihonista

:http://portti.org/raamattutunnit/temppeli_ja_elava_vesi_14052013.mp3

4 kommenttia:

  1. Tuomas Leväsen suomennos arameasta: "Jonka isää tai äitiä ei ole kirjoitettu sukuluetteloissa, eikä alkuperää, eivätkä hänen elämänsä päivät pääty, vaan Jumalan pojan kaltaisuudessa hänen pappeutensa pysyy iankaikkisuuteen." (Hebr. 7: 3)

    VastaaPoista
  2. Benjamin Turkia puhuu mm. Giihonista:
    http://portti.org/raamattutunnit/temppeli_ja_elava_vesi_14052013.mp3

    VastaaPoista
  3. Edenissä asetetun pappeuden perusteella Israelin olisi pitänyt olla teokratia eli valtio/kansa, jonka kuningas on Jumala. "Minun kuninkaani on vahurskas" unohtui kuitenkin kansan mielestä, ja he vaativat saada maallisen kunikaan itselleen. Kaikista Juudan ja Israelin kuninkaista ei kovinkaan moni ollut sellainen, "joka teki sitä, mikä hyvää on". Kuninkuus ja pappeus sekoittuivat Salomon aikana niin, että kuningasta pidettiin myös ylimmäisenä pappina. Myöhemmin kuningas Ussia meni yltiöpäisesti jopa alttarille uhraamaan sillä seurauksella, että spitali puhkesi välittömästi hänen otsaansa. Ussian aikana Siionin vuoren jakanutta maanjäristystä pidetään myös hänen syntinsä seurauksena.

    VastaaPoista
  4. Vapaamuurareiden yms. ajama hanke uuden temppelin rakentamisesta Temppelivuorelle on Saatanan viimeinen yritys ehtiä Jumalan edelle, ennen kuin hän antaa Uuden Jerusalemin laskeutua Öljymäelle.

    VastaaPoista