Satuin hiljattain kuulemaan, kun joku televisiosaarnaaja sanoi, ettei voi sanoa, että "Jumala on rakkaus" (1. Joh. 4: 8, 16) ja samalla, että "Jumala on yksi" (5. Moos. 6: 4; Joh. 17: 3; Gal. 3: 20; Ef. 4: 6; 1. Tim. 2: 5). Juutalaiset eivät kuulemma sano koskaan, että "Jumala on rakkaus", vaan että "Jumala rakastaa meitä". Kyseinen saarnaaja halusi puheessaan puolustella kolminaisuusoppia ja nähdä Jumalan kolmena persoonana, ja perusteli siksi ajatustaan väitteellä, että "yksi Jumala ei voi rakastaa/osoittaa rakkauttaan" eli "yksi Jumala ei voi olla rakkaus."
It happened recently that I heard some TV preacher say that it's impossible to say "God is love" (1. John 4: 8, 16) and "God is one" (Deut. 6: 4; John 17: 3; Gal. 3: 20; Eph. 4: 6; 1. Tim. 2: 5) at the same time. The Jews are never said to say "God is love" but "God loves us." That preacher wanted to support the Trinity and three divine persons and therefore he argued and said that "one God alone can't love/show his love" or "one God can't be love."
No, ensinnäkin eivätkö molemmat lainaukset ole peräisin raamatusta, joka on lähtöisin juutalaisista? Eivätkö Mooses, Paavali ja Johannes ole juutalaisia? Toiseksi molemmat ajatukset ovat lähteneet Johanneksen kynästä (Joh. 17: 3 ja 1. Joh. 4: 8, 16), ja eikö hän ole muka juutalainen?
Ok, firstly aren't both of those quotations from the Bible, which has a Jewish origin? Aren't Moses, Paul and John Jews? Secondly both of those ideas come from the pen of John (John 17: 3 and 1. John 4: 8, 16), and is he not a Jew?
Jumalan valtavan itsensä uhraavan rakkauden (agape) alentaminen vain inhimillisen eroottisen rakkauden tasolle on minusta oksettavaa ja muistuttaa hyvin vahvasti okkultista käsitystä Jumalasta.
I think it's disgusting to draw God's immense self-sacrificing (agape) love down only to the level of human erotic love, and it resembles very much the occult idea of God.
Minä ymmärrän, että Jumala on HENKI (Joh. 4: 24), joka ympäröi luomisessa koko tätä planeettaa samaan tapaan kuin vesivaippakin. HENKI-Jumala sai/saa kaiken elämän aikaan SANALLAAN (Ps. 33: 9). Siinä ei tarvittu/tarvita taivaallista sänkykamaria eikä jumalallista seksipartneria!
I think that God is a SPIRIT (John 4: 24) who surrounded in creation the whole planet Earth like the water. The SPIRIT-God made/makes every living thing in his WORDS (Ps. 33: 9). There was/is no need of heavenly bedroom nor any divine sex-partner!
Se että Jumalaa kutsutaan Isäksi ja Jumalan Karitsaa kutsutaan Pojaksi ilmaisee heidän välillään olevaa kiinteää ja läheistä sidettä, jonka meidän ihmisten tulisi ymmärtää omien kokemustemme kautta suhteessamme omiin lapsiimme kuitenkin ilman seksuaalista aspektia. Eihän isän ja pojan välillä pitäisi olla mitään seksuaalisuutta.
God is called Father and the Lamp of God is called Son, and it expresses a keen and close relationship between them, and we should understand it through our own experiences with our own children without any sexual aspect. Between father and son should not be any sexual affair!
Jumalassa on sekä feminiininen että maskuliininen puoli henkisellä tasolla, ja sen tähden hän voi ymmärtää jokaista ihmistä tämän sukupuolesta riippumatta. Samanlainen kuva Jumalasta välittyy myös Zoharin tekstissä, sillä Ehjeh'ä kutsutaan nimillä "Aba" (isä) ja "Ima" (äiti).
In God there are both female and male sides on spiritual level, and therefore he can understand every man regardless of his sex. Even the Zohar gives us a similar view of God, for Ehyeh is called both "Aba" (father) and "Ima" (mother).
Ihminen, joka on tullut elämässään synnintuntoon ja kamppaillut elämän ja kuoleman tuskassa, ja sen jälkeen saanut kokea anteeksiannon ja Jumalan rakkauden suuruuden, ei voi alentaa Jumalan rakkautta tuolle tasolle, jolle kyseinen televisiosaarnaaja sen veti!
Man who knows what is contrition and struggle of life and death and after that have experienced forgiveness and God's abundant love can never draw God's love down to the level the preacher did!
Room. 8: 35 - 39:
35 "Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka?36 Niinkuin kirjoitettu on: "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina".37 Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut.38 Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,39 ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."
Rom. 8: 35 - 3935 Who shall separate us from the love of Christ? [shall] tribulation, or distress, or persecution, or famine, or nakedness, or peril, or sword?36 As it is written, For thy sake we are killed all the day long; we are accounted as sheep for the slaughter.37 But in all these things we are more than conquerors, through him that loved us.38 For I am persuaded, that neither death, nor life, nor angels, nor principalities, nor powers, nor things present, nor things to come,39 Nor hight, nor depth, nor any other creature, will be able to separate us from the love of God which is in Christ Jesus our Lord.
Huomenta Helinä.
VastaaPoistaAika on kulunut tässä mielenkiintoisten blogiesi seurassa. Nyt lähden ulkoiluttamaan Harrikin ja itseni kun siellä näyttää aurinko jo nousevan kauniisti. Palaan tähän blogiin uudelleen myöhemmin. Kiitos hienoista kirjoituksistasi ja mukavaa päivää sinulle Helinä.
Hyvää iltaa Kauko.
VastaaPoistaTämäkin päivä on siirtynyt jo muistojen joukkoon. Niin se elämä menee!
Rauhallista iltaa!
Tuollainen julistus, jossa vihjaillaan Jumalan "rakkauselämästä" perustellen sillä kolminaisuutta, on NIMENOMAAN PAKANUUTTA! Tulee mieleen Kauko Allénin 3. kabbalamaalaus, jossa ylkä tanssittaa morsianta raivoavien vetten yllä. Morsian on raskaana kuten Ilmestyskirjan seurakuntaa kuvaava vaimo, mutta ylkä onkin itse Saatana!
VastaaPoista